مشاوره رایگان

سوالات خود در زمینه بدنسازی ، فیتنس و تناسب اندام را در انجمن سایت مطرح کنید؟

اطلاعات بیشتر

مجلات بدنسازی روز

برگزیده مجلات روز و پرفروش بدنسازی ، فیتنس و پرورش اندام با قیمت استثنایی در اختیار شماست.

اطلاعات بیشتر

فیلم های ورزشی

فیلم های آموزشی ورزشی را با کیفیت بالا و قیمت ارزان از فروشگاه فیلم ورزشی تهیه کنید.

اطلاعات بیشتر

اصل ویژگی در تمرینات ورزشی

اصل ویژگی تمرین, اصول ده گانه تمرینات بدنسازی, آموزش بدنسازیدر ادامه تشریح اصول دهگانه تمرین این هفته "اصل ویژگی تمرین" را بررسی خواهیم کرد . اصل ویژگی تمرین نیز همانند سایر اصول برای ورزشکار بسیار حائز اهمیت می باشد.بگذارید اول یک بحثی را برای شما باز کنم.شما به عنوان ورزشکار می بایست با علوم ورزشی نیز آشنایی داشته باشید . یکی از این علوم فیزیولوزی ورزش می باشد.با توجه به اینکه قیزیولوژی ورزشی جزء مباحث پزشکی ورزشی می باشد و شاید کمی سخت به نظر بیاید اما اصلا اینگونه نیست . آشنایی با اصطلاحات و یک سری از تعاریف فیزیولوژی ورزشی کار سختی نیست . پس همین امروز برای یادگیری اقدام کنید تا با آگاهی و بینش بیشتری تمرینات را انجام دهید .

اصل اضافه بار تدریجی یا over load را بهتر درک کنیم

آیا به پیشرفت آمادگی جسمانی خود فکر کرده اید؟ تا حالا برای شما اتفاق افتاده است که بعد از یک دوره زمانی توان عضلانی شما تغییری پیدا نکند؟برای پاسخ به این سوالات شما باید اصول تمرینات بدنسازی را به خوبی بشناسید و اینکه چه نکاتی را رعایت کنید تا فاکتورهای آمادگی جسمانی شما ارتقا پیدا کنند.

مارتین پری روانشناس راجر فدرر از تقویت اعتماد به نفس و رمز پیروزی می گوید

موفقیت در ورزش,روانشناسی ورزشبرای پست امروز بخش روانشناسی ورزش برای شما ورزشکاران عزیز صحبت های مارتین پری نویسنده کتاب " روانشناسی اعتماد به نفس در ورزش " در سمیناری در خصوص روانشناسی در ورزش را آماده کرده ام.مارتین پری سابقه همکاری با راجر فدرر قهرمان افسانه ای تنیس جهان و همچنین سلطان گلف جهان تایگر وودز را دارد .این مقاله بسیار عالی را پیشنهاد می کنم تا انتها مطالعه نمایید.نکات بسیار مهمی در زمینه اعتماد به نفس در فعالیت های ورزشی را برای شما بیان خواهد شد.

اثرات دریافت مایعات در حین ورزش

مصرف آب در ورزش,نقش مایعات در ورزشمصرف آب و مایعات در حین ورزش از موارد مهم و قابل توجه در فعالیت های ورزشی است. بسیاری از ورزشکاران به اهمیت دریافت آب و مایعات حین ورزش به ویژه فعالیت های ورزشی که بیش از 60-40 دقیقه به طول انجامد آگاه هستند.عملکرد سیستم قلبی ـ عروقی ،تنظیم درجه حرارت بدن و پاسخ های متابولیکی به ورزش به میزان قابل توجهی بر وضعیت ذخایر آب بدن بستگی دارد.بر این اساس محققان تلاش می کنند،تجویز مایعات در حین ورزش فرایندهای تنظیمی به درستی انجام شود.دریافت مایعات عامل مهمی برای بهبود عملکرد در طی تمرین و مسابقه است.

رول شکم

رول شکم,حرکت شکم,عضلات شکم,شکم عضله ایی,تقویت عضلات شکم,پرورش عضلات شکم,حرکات شکم در بدنسازی,شکم شش تکهاطلاعات تمرین :

نام تمرین : رول شکم
نوع تمرین : قدرتی
عضلات اصلی : شکم
عضلات دیگر : شانه ها
تجهیزات : میله همراه وزنه - غلتک
سطح تمرین : متوسط

کاهش قند خون در فعالیت های ورزشی

کاهش قند خون در ورزش

یکی از عوامل موثر در بروز خستگی ناشی از فعالیت ورزشی کاهش قند خون است. به ویژه این که اگر مقدار قند خون به کمتر از 45 (میلی گرم در دلی لیتر) بر سه عملکرد مغز و بافت عضله دچار اختلال شده باعث افت شدید عملکرد و توان ورزشی ورزشکار می شود.
از اثرات متابولیک کاهش قند خون می توان به افزایش برخی هورمون ها چون کاتکولامین ها اشاره کرد این ترکیبات تجزیه گلیکوژن در عضلات فعال و کبد را زیاد کرده و باعث انقباض عروق خونی پوستی شده بدیهی است منجر به کاهش تبادل حرارت می گردند.بر اساس این دلیل والبته کم بودن ذخایر کربوهیدرات بدن امروزه کربوهیدرات همراه آب به عنوان اجزاء مهمی که باعث افزایش توان و عملکرد ورزشی می شوند محسوب می گردند.بنابراین در ترکیب نوشابه ای ورزشی آب وکربوهیدرات به اضافه کمی املاح اصلی ترین اجزاء هستند.

نویسنده : آتوسا ریحانیان-کارشناس تغذیه

هیپوناتریومی در ورزش

هیپوناتریومی,نوشیدن زیاد آب در ورزشآب اگرچه مایه حیات است اما مصرف زیاد آن می ‌تواند مشكل ‌آفرین باشد. همه ما به این حقیقت معترف هستیم كه آب مایه حیات است، اما بسیاری از افراد نمی ‌دانند كه مقدار زیاد آن مضر است و می ‌تواند كشنده باشد. این مورد برای دیوید راجرز 22ساله اتفاق افتاد. او كه مربی بدن ‌سازی بود، بعد از به پایان رساندن اولین دوی ماراتن خود در لندن، جان سپرد. اما علت مرگ وی چه بود؟ نوشیدن بیش از حد آب.کمبود سدیم در خون در حین فعالیت ورزشی برای جلوگیری از هیپوناترمی استفاده از چوب شور و نوشابه های ورزشی مناسب است.

مقالات

  • کاهش وزن
  • افزایش وزن
  • تناسب اندام
  • حرکات اصلاحی
  • وسایل ورزشی
  •  علم تمرین
  • مقالات ورزشی
farshad farajvand