مشاوره رایگان

سوالات خود در زمینه بدنسازی ، فیتنس و تناسب اندام را در انجمن سایت مطرح کنید؟

اطلاعات بیشتر

مجلات بدنسازی روز

برگزیده مجلات روز و پرفروش بدنسازی ، فیتنس و پرورش اندام با قیمت استثنایی در اختیار شماست.

اطلاعات بیشتر

فیلم های ورزشی

فیلم های آموزشی ورزشی را با کیفیت بالا و قیمت ارزان از فروشگاه فیلم ورزشی تهیه کنید.

اطلاعات بیشتر

اصل اختصاصی بودن تمرینات ورزشی

اصل اختصاصی بودن تمرینیک ورزشکار برای اینکه به سطح بالای از آمادگی جسمانی در رشته ورزشی خود برسد نیازمند اجرای تمرینات ورزشی خاص است . یک مربی خوب باید علاوه بر تمرینات عمومی که موجب افزایش قدرت آمادگی جسمانی وی می شود تمریناتی را نیز برای ورزشکار طراحی نماید تا به الگوهای حرکتی رشته ورزشی وی نزدیک باشد. اصل اختصاصی بودن تمرین یا اصل ویژگی تمرین ، در تمرینات قدرتی نقش مهمی دارد و مربی باید به انواع روش های توسعه قدرت عضلانی آگاهی داشته باشد و با توجه به سطح قدرت ورزشکار و خصوصیات رشته ورزشی برنامه تمرینی مناسب را طراحی نماید .

اصول تمرینات ورزشی برای بالا بردن آمادگی جسمانی چیست؟

اصول تمرینات بدنسازیورزشکاران برای پیشرفت و رشد آمادگی جسمانی خود باید تمرینات بدنسازی منظمی را هر روز انجام دهند.رسیدن به بهترین شرایط فیزیکی و کسب بالاترین حد از قدرت و استقامت و . . . نیازمند اجرای یکسری از اصول و قواعد خاص می باشد. اصول اجرای تمرینات ورزشی باید در برنامه های تمرینی لحاظ شود و قدم به قدم و به موقع در طراحی تمرین اجرا شود.

چگونه می توانیم چابکی بدن خود را بهبود بخشیم؟

افزایش چابکی ورزشکار,تمرینات چابکیتمرینات چابکی یکی از ارکان آمادگی جسمانی می باشد . در برخی رشته های ورزشی خاص مانند بدمینتون یا کشتی دارای اهمیت بالایی می باشد.انجام تمرینات چابکی باید همواره جزء برنامه بدنسازی ورزشکاران قرار داشته باشد و و به آن توجه کافی داشته باشند.برای بالا بردن چابکی باید تمرینات منظم داشته باشید و قبل از شروع تمرینات از آمادگی جسمانی مطلوبی برخوردار باشید تا با شروع تخصصی تمرینات دچار آسیب دیدگی نشوید.سعی کنید تمریناتی که برای خود طراحی می کنید شباهت زیادی به الگوهای حرکتی در رشته ورزشی شما داشته باشد . برای مثال اگر کشتی گیر هستید می توانید چابکی تخصصی خود را در قالب خیز به عقب طراحی نمایید. نکته دیگر در انجام تمرینات چابکی حد انتظار شما می باشد . یعنی شما باید یک برنامه زمانبندی شده را برای افزایش چابکی در نظر بگیرید زیرا رشد چابکی در کوتاه مدت امری دشوار می باشد.

اصول گرم کردن در ورزش

گرم کردن ورزشی,نحوه گرم کردن بدن,اصول گرم کردن بدن,گرم کردن قبل تمرینآیا خوب بدن خود را گرم می کنید ؟ می دانید نحوه گرم کردن در رشته ورزشی شما به چه شکلی می باشد؟    زمان مناسب برای گرم کردن را می دانید؟ لباس مناسب در هنگام گرم کردن باید چگونه باشد؟متاسفانه خیلی از ورزشکاران دوست دارند تمرین را زود شروع کنند و زود هم تمام کنند اما این کار یعنی فراموش شدن بخش ابتدایی تمرین ( گرم کردن ) و بخش انتهایی تمرین ( سرد کردن ) . فراموشی گرم کردن و یا دست کم گرفتن این بخش مهم از تمرین جز افزایش آسیب دیدگی و کاهش کیفیت تمرین فایده ی دیگری نخواهد داشت .

آیا تمرین قدرتی فوق آرام موثرتر از تمرین قدرتی عادی است ؟

آیا تمرین قدرتی فوق آرام موثرتر از تمرین قدرتی معمول است ؟

تمرینات قدرتیجواب از دکتر ادوارد  ر. لاسکوفسکی
تمرین قدرتی  بخش مهمی از هر برنامه تمرینی تناسب اندام است. تمرین قدرتی فوق آرام  ، یک تکنیک تمرین قدرتی است که در آن بالا و پایین بردن وزنه آرامتر از معمول انجام داده می شود – حدود 10 ثانیه برای بالا بردن وزنه و حدود 10 ثانیه برای پایین آوردن وزنه. هدف تمرین قدرتی فوق آرام  محدود کردن اندازه حرکت است که این ماهیچه های تان را مجبور می کند برای بالا بردن وزنه سخت تر کار کند.

کشش عضلات کف پا

حرکت بدنسازی عضلات ساق و کف پااطلاعات تمرین :

نام تمرین : کشش عضلات کف پایی
نوع تمرین : کششی
عضلات اصلی : کف پا
عضلات دیگر : دوقلو
تجهیزات : غلتک
سطح تمرین : متوسط

مقالات

  • کاهش وزن
  • افزایش وزن
  • تناسب اندام
  • حرکات اصلاحی
  • وسایل ورزشی
  •  علم تمرین
  • مقالات ورزشی
farshad farajvand