گلوتاتیون

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه اسیدهای آمینه

پراکسیداز گلوتاتیون (GSH) فراوان ترین آنتی اکسیدان طبیعی بدن است. گلوتاتیون سیستم ایمنی بدن شما را تقویت و تبدیل کربوهیدرات به انرژی را کمک می کند. گلوتاتیون یک ترکیب ساخته شده از سه اسید آمینه (سیستئین، گلوتامیک اسید، گلیسین)است. گلوتاتیون همچنین در هر بخشی از بدن به ویژه در ریه ها، دستگاه گوارش و کبد یافت می شود. روغن ماهی، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، ویتامین C و سلنیوم نیز تولید و جذب گلوتاتیون را تشویق کنند.

عوارض کمبود گلوتاتیون

کمبود گلوتاتیون می تواند اثر مخربی بر سیستم عصبی باشد و باعث عدم تعادل و هماهنگی، اختلالات روانی، و لرزش شود.

منابع غذایی گلوتاتیون

کدو بلوط، مارچوبه، آوکادو، طالبی، گریپ فروت، بامیه، پرتقال، هلو، سیب زمینی، اسفناج، توت فرنگی، گوجه فرنگی، هندوانه، و کدو. بعضی از سبزیجات از قبیل کلم بروکلی، کلم پیچ، کلم بروکسل، گل کلم، کلم پیچ، و جعفری

این مطلب را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید

مقالات

  • کاهش وزن
  • افزایش وزن
  • تناسب اندام
  • حرکات اصلاحی
  • وسایل ورزشی
  •  علم تمرین
  • مقالات ورزشی
farshad farajvand