چربی ها

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه مواد مغذی

چربی هاچربیها ترکیبات شیمیایی دارای کربن ، هیروژن و مقدار کمی اکسیژن هستند . ارزش انرژی زایی انها معادل دو برابر قندها یا پروتئدین ها و معادل 9 کالری به ازای هر گرم چربی می باشد . در شرایط طبیعی حدود 20 تا 25 درصد کالری مورد نیاز روزانه از چربی ها تامین خواهد شد .

کربوهیدرات ها

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه مواد مغذی

کربوهیدراتقندها یا کربوهیدرات ها مهمترین منبع انرژی در بدن انسان به شمار می روند . حدود 50 تا 70 درصد کالری مورد نیاز روزانه انسان ها از مواد قندی تامین می شود . هر گرم ماده قندی 4 کالری حرارت تولید می کند . افراد و بویژه ورزشکاران در مقابل مصرف یک گرم پروتئین و دو گرم چربی ، چهار گرم مواد قندی مصرف کنند .

پروتئین ها

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه مواد مغذی

منابع غذایی پروتئین,خواص پروتئینپروتئین ها حدود 15 تا 20 درصد وزن بدن هر فرد بالغ را تشکیل می دهند . تقریبا سه چهارم مواد جامد بدن را پروتئین ها تشکیل می دهند .ادرار و صفرا تنها ترکیباتی در بدن هستند که به طور طبیعی پروتئدین ندارند . حدود 15 درصد کالری مورد نیاز روازنه بدن از پروتئین ها تامین می شود .

آب

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه مواد مغذی

1.              طبع آن سرد و تر است.
2.              حدود 50 تا 75 درصد بدن انسان را آب تشكيل داده است.
3.              بالا برنده انرژي الكترومغناطيسي بدن است.
4.              باعث افزايش اكسيژن خون مي‎گردد.
5.              مفيد در حفظ متابوليسم است.
6.              برطرف كننده بيخوابي است.
7.              باعث طول عمر مي‎شود اگر هر روز صبح ناشتا از داخل بيني فرو بريم.
8.              خوردن بين غذا باعث چاق شدن مي‎شود.
9.              برطرف كننده سكسكه است.

مقالات

  • کاهش وزن
  • افزایش وزن
  • تناسب اندام
  • حرکات اصلاحی
  • وسایل ورزشی
  •  علم تمرین
  • مقالات ورزشی
farshad farajvand