اصل سازگاری فیزیولوژیک در تمرین

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه علم تمرین

اصل سازگاری در تمرین, مقالات علم تمریناصل سازگاری در تمرینات ورزشی یکی دیگر از اصول دهگانه علم تمرین می باشد که امروز به آن می پردازیم . این که شما بدانید تمریناتی که هر روز انجام می دهید بر پایه چه اصولی می باشد به شما کمک می نماید تا با درک بیشتری بتوانید تمرینات خود را انجام دهید .اصل سازگاری تمرین همانطور که از نامش پیداست به این نکته اشاره دارد که شما در اثر اجرای یک سری تمرینات آماده سازی منظم و علمی در سیستم بدنی و فیزیولوژیک خودتان به به یک سازگاری آن تمرین خواهید رسید . سازگاری در تمرینات یک اتفاق مهم است که حاصل تمرین مستمر و علمی می باشد .

 

اصل ویژگی در تمرینات ورزشی

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه علم تمرین

اصل ویژگی تمرین, اصول ده گانه تمرینات بدنسازی, آموزش بدنسازیدر ادامه تشریح اصول دهگانه تمرین این هفته "اصل ویژگی تمرین" را بررسی خواهیم کرد . اصل ویژگی تمرین نیز همانند سایر اصول برای ورزشکار بسیار حائز اهمیت می باشد.بگذارید اول یک بحثی را برای شما باز کنم.شما به عنوان ورزشکار می بایست با علوم ورزشی نیز آشنایی داشته باشید . یکی از این علوم فیزیولوزی ورزش می باشد.با توجه به اینکه قیزیولوژی ورزشی جزء مباحث پزشکی ورزشی می باشد و شاید کمی سخت به نظر بیاید اما اصلا اینگونه نیست . آشنایی با اصطلاحات و یک سری از تعاریف فیزیولوژی ورزشی کار سختی نیست . پس همین امروز برای یادگیری اقدام کنید تا با آگاهی و بینش بیشتری تمرینات را انجام دهید .

اصل اضافه بار تدریجی یا over load را بهتر درک کنیم

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه علم تمرین

آیا به پیشرفت آمادگی جسمانی خود فکر کرده اید؟ تا حالا برای شما اتفاق افتاده است که بعد از یک دوره زمانی توان عضلانی شما تغییری پیدا نکند؟برای پاسخ به این سوالات شما باید اصول تمرینات بدنسازی را به خوبی بشناسید و اینکه چه نکاتی را رعایت کنید تا فاکتورهای آمادگی جسمانی شما ارتقا پیدا کنند.

اصل اختصاصی بودن تمرینات ورزشی

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه علم تمرین

اصل اختصاصی بودن تمرینیک ورزشکار برای اینکه به سطح بالای از آمادگی جسمانی در رشته ورزشی خود برسد نیازمند اجرای تمرینات ورزشی خاص است . یک مربی خوب باید علاوه بر تمرینات عمومی که موجب افزایش قدرت آمادگی جسمانی وی می شود تمریناتی را نیز برای ورزشکار طراحی نماید تا به الگوهای حرکتی رشته ورزشی وی نزدیک باشد. اصل اختصاصی بودن تمرین یا اصل ویژگی تمرین ، در تمرینات قدرتی نقش مهمی دارد و مربی باید به انواع روش های توسعه قدرت عضلانی آگاهی داشته باشد و با توجه به سطح قدرت ورزشکار و خصوصیات رشته ورزشی برنامه تمرینی مناسب را طراحی نماید .

اصول تمرینات ورزشی برای بالا بردن آمادگی جسمانی چیست؟

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه علم تمرین

اصول تمرینات بدنسازیورزشکاران برای پیشرفت و رشد آمادگی جسمانی خود باید تمرینات بدنسازی منظمی را هر روز انجام دهند.رسیدن به بهترین شرایط فیزیکی و کسب بالاترین حد از قدرت و استقامت و . . . نیازمند اجرای یکسری از اصول و قواعد خاص می باشد. اصول اجرای تمرینات ورزشی باید در برنامه های تمرینی لحاظ شود و قدم به قدم و به موقع در طراحی تمرین اجرا شود.

چگونه می توانیم چابکی بدن خود را بهبود بخشیم؟

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه علم تمرین

افزایش چابکی ورزشکار,تمرینات چابکیتمرینات چابکی یکی از ارکان آمادگی جسمانی می باشد . در برخی رشته های ورزشی خاص مانند بدمینتون یا کشتی دارای اهمیت بالایی می باشد.انجام تمرینات چابکی باید همواره جزء برنامه بدنسازی ورزشکاران قرار داشته باشد و و به آن توجه کافی داشته باشند.برای بالا بردن چابکی باید تمرینات منظم داشته باشید و قبل از شروع تمرینات از آمادگی جسمانی مطلوبی برخوردار باشید تا با شروع تخصصی تمرینات دچار آسیب دیدگی نشوید.سعی کنید تمریناتی که برای خود طراحی می کنید شباهت زیادی به الگوهای حرکتی در رشته ورزشی شما داشته باشد . برای مثال اگر کشتی گیر هستید می توانید چابکی تخصصی خود را در قالب خیز به عقب طراحی نمایید. نکته دیگر در انجام تمرینات چابکی حد انتظار شما می باشد . یعنی شما باید یک برنامه زمانبندی شده را برای افزایش چابکی در نظر بگیرید زیرا رشد چابکی در کوتاه مدت امری دشوار می باشد.

مقالات

  • کاهش وزن
  • افزایش وزن
  • تناسب اندام
  • حرکات اصلاحی
  • وسایل ورزشی
  •  علم تمرین
  • مقالات ورزشی
farshad farajvand