اصل سازگاری فیزیولوژیک در تمرین

نوشته شده توسط فرشاد فرج وند. قرار گرفته در مجموعه علم تمرین

اصل سازگاری در تمرین, مقالات علم تمریناصل سازگاری در تمرینات ورزشی یکی دیگر از اصول دهگانه علم تمرین می باشد که امروز به آن می پردازیم . این که شما بدانید تمریناتی که هر روز انجام می دهید بر پایه چه اصولی می باشد به شما کمک می نماید تا با درک بیشتری بتوانید تمرینات خود را انجام دهید .اصل سازگاری تمرین همانطور که از نامش پیداست به این نکته اشاره دارد که شما در اثر اجرای یک سری تمرینات آماده سازی منظم و علمی در سیستم بدنی و فیزیولوژیک خودتان به به یک سازگاری آن تمرین خواهید رسید . سازگاری در تمرینات یک اتفاق مهم است که حاصل تمرین مستمر و علمی می باشد .

 

 به این مثال توجه کنید
شما هر روز با دمبلی به وزن 5 کیلوگرم تمرین می کنید . در ابتدا شاید با کمی دشواری حرکات و ست ها را انجام دهید اما مطمئنا شما بعد از یک دوره یک ماهه تمرین در عضلات دو سر بازو ( جلو بازو) به یک شرایط بدنی می رسید که این وزنه برای شما به نوعی عادی می شود و سختی اول را ندارد . این همان اصل سازگاری تمرین می باشد .
در واقع
عضلات بازوی شما با وزنه 5 کیلویی و آن تعداد و تکرار مشخص در ابتدای برنامه بعد از یک ماه کاملا سازگار شده است و حالا وقت آن است شدت تمرینات را بالا برید .

 

 

 

این مطلب را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید

مقالات

  • کاهش وزن
  • افزایش وزن
  • تناسب اندام
  • حرکات اصلاحی
  • وسایل ورزشی
  •  علم تمرین
  • مقالات ورزشی
farshad farajvand